وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام
وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

بررسی حلقه های کنترلی بویلروکنترل بویلر نیروگاه ( بخش ۴)

کنترل دمای آب تغذیه خروجی اکونومایزرHP:

این حلقه جریان ری سیر کوله خروجی اکونومانیرر HPرا حفظ می کند طوری که خروجی آب تغذیه خروجی اکونومایزر HP زیر نقطه اشباع باشد.
شرح کنترل:
دمای اشباع بوسیله یک تابع فشار محاسبه می شود. با توجه به اینکه فشار درام HP تقریبا" معادل فشار خروجی اکونومایزرHP می باشد برای تولید SET POINT کنترلرPID بهFG ارسال می گردد. دمای آب خروجی اکونومایزر HP بوسیله (LAB30CT002 ) اندازه گیری می شود و سیگنال مربوطه نمایش داده می شود و آلارم بر اساس Setting list تعریف می شود. سیگنال خروجی کنترلر PID , TCV را (LAB31AA001 ) در موقعیت طراحی شده محاسبه خواهد کرد.
توجه : فقط هنگامی که HRSG در حالت سرد راه اندازی می شود این حلقه در مدار خواهد بود. یک سوئیچ bump less جهت انتخاب مد بهره برداری اتوماتیک/ دستی فراهم شده است. وقتی که خروجی AUTO/MAN از 5% بیشتر شد ( در ابتدا ) یک فرمان باز شدن به LAB31AA101 فرستاده خواهد شد و وقتی که خروجی کمتر از 3% ( در ابتدا) است یک سیگنال بسته شدن بهA/M MV ارسال خواهد شد.  
کنترل دمای آب تغذیه خروجی اکونومایزرIP:
این حلقه جریان ری سیر کوله خروجی اکونومایزرIP را حفظ می کند طوری که خروجی آب تغذیه خروجی اکونومایزرIP زیر نقطه اشباع باشد.
شرح کنترل:
فشار درام IP بوسیله (HAD20CP001) اندازه گیری می شود ,سیگنال مربوطه نمایش داده شده و ثبت می گردد و آلارم بالا بر اساس Setting List تعریف می شود.
یک سیگنال باینری عمل کننده (PSH1 ,PSH2 ,PSH3) فشار درام IP را برای لاجیک مراحل راه اندازی /توقف HRSG ارسال می کند. دمای اشباع بوسیله یک تابع فشار محاسبه می شود. با توجه به اینکه فشار درام IP تقریبا معادل فشار خروجی اکونومایزر IP می باشد برای تولید Set Point کنترلر PID بهF.G ارسال می گردد.
دمای آب خروجی اکونومایزر IP بوسیله (LAB20CT002) اندازه گیری می شود .سیگنال مربوطه نمایش داده شده و ثبت می شودو آلارم بالا بر اساس Setting List تعریف می شود.سیگنال خروجی کنترلرTCV,PID ، (LBA21AA001) را در موقعیت طراحی شده محاسبه می کند.
تذکر:فقط هنگامی که HRSG بصورت سرد راه اندازی می شود این حلقه در مدار است.
یک سوئیچ Bump Less برای انتخاب حالت بهره برداری دستی/اتوماتیک تعبیه شده است.وقتی که خروجی برد Auto/Man (در ابتدا) بالا5% است یک فرمان باز کردن به (LAB21AA101 ) ارسال می شود و وقتی که( در ابتدا )خروجی کمتر از 3%باشد یک فرمان بستن بهA/M MR فرستاده خواهد شد.  
کنترل دمای تانک بلودان:
این حلقه دما را در مقدار انتخاب شده حفظ می کند.
شرح حلقه کنترل:
دمای تانک بلودان بوسیله (HAN60CT001) اندازه گیری می شود,سیگنال مربوطه نمایش داده شده و ثبت می شود و آلارم بالا بر اساس Setting List تعریف می شود. این سیگنال با Set Point تنظیم شده توسط اپراتور، مقایسه خواهد شد و سیگنال خطا بوسیله کنترلر PID پردازش خواهد شد و خروجی کنترلر (PCB90AA001)TCV که روی خط آب مصرفی برای موقعیت یابی درست و ارسال آب کافی به منظور کنترل دما در Set Point طراحی شده نصب شده است را محاسبه می کند.
یک سوئیچ Bump Less برای انتخاب بین مد بهره برداری دستی/اتوماتیک تعبیه شده است.
کنترل فشار دی اریتور:

این حلقه فشار دی اریتور بر اساس یک مینیمم مقدار انتخاب شده حفظ می کند .


شرح کنترل:

برای ثابت نگه داشتن فشار دی اریتور در یک مقدار ثابت (حدود2.5) هنگامی که G.T سوخت گازوئیل مصرف می کند در این حالت هیتر اب تغذیه بای پس است بخار از خط سوپر هیتر IP عبور کرده و از طریق کنترل والو (LBA21AA001) به داخل تانک دی اریتور می ریزد (وقتی که هیتر آب تغذیه بای پس کمبود بخار نداشته و فشار مورد نیاز را تامین کند.)
فشار در اریتور بوسیله (HAD10CP001) اندازه گیری می شود، سیگنال مربوطه نمایش داده شده و ثبت می شود و آلارم بالا بر اساس Setting List تعریف می شود. سیگنال فشار با Set Point حالت دستی که بوسیله اپراتور تنظیم می شود، مقایسه می گردد و سیگنال خطا از طریق کنترلر PID پردازش شده و نهایتا PCV محاسبه می شود LBA21AA001) ) .
یک سوئیچ Bump Less جهت انتخاب مد بهره برداری دستی/اتوماتیک تعبیه شده است.
وقتی که خروجی برد از Auto/Man (در ابتدا) بیشتر از 5%است یک فرمان باز کردن (LBA21AA101) فرستاده می شود و وقتی که خروجی زیر %3 (در ابتدا)است یک فرمان بستن برای A/M MR ارسال می شود.
کنترل فشار بخار اجکتور:

این حلقه فشار بخار اجکتور را در مقدار تعیین شده حفظ می کند.
(اجکتور نگهدارنده برای صحت کار کرد نیاز به بخار با دمای بالا دارد، بنابراین بخار از هدر بخار HP برداشت می شود،اما کاهش فشار بخار تا فشار طراحی شده برای اجکتور ها با ارسال بخار به اجکتور ها و کاهش تا مقدار طراحی شده انجام می شود.)

شرح کنترل:

فشار بخار ورودی به اجکتور های نگه دارنده بوسیله (LAG36CP001) اندازه گیری می شود و سیگنال مربوطه نمایش داده شده و ثبت می شود.آلارمهای بالا/پایین بر اساس Setting List تعریف می شود. این سیگنال با Set Point که توسط اپراتور تنظیم می شود مقایسه می شود. سپس سیگنال عمل کننده PID سیگنال نتیجه را جهت (LBG35AA001) PCV به منظور تعیین موقعیت درست تنظیم کننده فشار بخار در مقدار تعیین شده محاسبه می کند.یک سوئیچ BumpLess برای انتخاب مد بهره برداری دستی اتوماتیک تعبیه شده است.وقتی که خروجی برد اتوماتیک /دستی بالا5%(در ابتدا )است یک فرمان باز کردن به (LBA35AA101) ارسال خواهد شد و وقتی که زیر3%(در ابتدا)است یک سیگنال بستن ارسال خواهد شد. وقتی که اجکتور های نگهدارنده بوسیله F.G انتخاب نشود حلقه کنترل فشار به حالت دستی رفته و PCV (LBG35AA001) به حالت دستی می رود.  
سیستم هوای اینسترومنتی:

وظیفه اصلی این سیستم تامین هوای خشک اینسترومنتی با فشار مناسب به منظور بهره برداری ابزاری کنترل فرعی مثل پوزشینرها و مبدل های i/p می باشد برای تامین هوای اینسترومنتی هر hrsg یک هدر "2تعبیه شده است.
که در این خط یک نمایش دهنده فشار برای نمایش محلی و سه سوئیچ فشار برای حفاظت hrsg از طریق ترکیب لاجیکی 2 از 3 در نظر گرفته شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد