وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام
وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

تحلیل و تخمین عمر خزش- پره توربین گازی

 تحلیل و تخمین عمر خزش- پره توربین گازی 

 

 

 

مقاله تخصصی راجع به قالب گیری تزریق پلاستیک به کمک آب

مقاله تخصصی راجع به قالب گیری تزریق پلاستیک به کمک آب

 

منبع: iran-eng.com

 

سیستم انتقال نیرو در خودرو

خط انتقال نیرو

 گشتاور خروجی از گیربکس باید طی مکانیزمی به چرخها برسد. وظیفه خط انتقال، انتقال گشتاور خروجی از انتهای جعبه دنده به دیفرانسیل و نهایتاً از آنجا به چرخهاست. طراحی خط انتقال باید به گونه ای باشد که طول و زاویه آن در حین کار کردن اتومبیل بتواند تغییر کند، در واقع باید گشتاور را تحت زوایای مختلف و به فواصل مختلف از یک محور به محور دیگر انتقال دهد.

سپس گشتاور منتقل شده توسط میل گاردان باید بنحوی چرخش 90 درجه ای پیدا کند، چرا که میل گاردان در راستای طول اتومبیل قرار دارد در حالی که محور محرک چرخها در عرض خودرو قرار دارند. برای این کار از چرخدنده های پینیون و کرانویل استفاده می شود. پس از آن گشتاور وارد دیفرانسیل شده و با انتقال آن توسط محور های محرک یا پلوسها به چرخها می رسد.

پسورد: www.pdfbook.persianblog.ir

تحلیل محفظه احتراق دریک میکروتوربین با فلونت

 

در این قسمت تحلیل محفظه احتراق دریک میکروتوربین با فلونت را می توانید دانلود کنید.  

پروژه طراحی گیربکس سمند کاری

این پروژه شاید ربطی به طراحی ماشین ابزار نداره ولی در مورده نحوه طراحی گیربکس برای ماشین ابزار که فرمولها و محاسبات یکی هستند آشنا می شیم.




منبع:http://navasangroup.mihanblog.com

تست غیر مخرب لوله های جوشکاری شده با استفاده از تصاویر C-SCAN

این مقاله از سری مقالات کنفرانس بین المللی ساخت و تولید ایران است. موضوع این مقاله تست غیر مخرب لوله های جوشکاری شده با استفاده از تصاویر C-SCAN میباشد.

این مقاله با فرمتPDF تهیه شده و با نرم افزار WINRAR فشرده شده است در صورت نیاز نرم افزارهای مربوطه را نصب کنید.

پسورد و منبع : www.manufacturemajlesi.blogfa.com
 لینک مستقیم می باشد .
 لینک دانلود

تحلیل خزش پره توربین گازی به کمک نرم افزار انسیس(ansys)

تحلیل خزش پره توربین گازی به کمک نرم افزار انسیس(ansys)

تحلیل ارتعاش تیرها به کمک الگوریتم بهینه سازی BFGS

تحلیل ارتعاش تیرها به کمک الگوریتم بهینه سازی BFGS

چکیده:

هنگامی که یک موج تغییر شکل داخل یک محیط ارتجاعی نظیر یک تیر منتشر شود وجود هر نوع ناپیوستگی در مسیر موج می‌تواند حرکت آنرا مختل نماید. از محلی که حرکت موج توسط مانعی محدود شود بخشی از موج انتقال و قسمتی انعکاس می‌یابد. در این مقاله ماتریسهای انتقال و انعکاس برای انواع مختلفی از ناپیوستگی‌‌ها مانند ترک، مرز یا تغییر در سطح مقطع برای تیری که روی بستر شناوری مانند آب قرار داده شده، بدست آمده است. در مرحله حل معادله فرکانسی و استخراج فرکانسهای تیر از روش بهینه سازی BFGS استفاده شده است

 

بررسی کوپلینگ های یونیورسال و شبیه سازی مکانیزم آنها به کمک نرم

چکیده :
امروزه برای انتقال قدرت از یک شافت به شافت دیگر، کوپلینگ ها به کثرت مورد استفاده قرار می گیرند. در این رابطه، بررسی مکانیزم حرکت آنها و شبیه سازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از انواع کوپلینگ هایی که کاربرد های فراوانی دارد، کوپلینگ یونیورسال می باشد. در این مقاله ابتدا مقداری راجع به این نوع کوپلینگ ها و تئوری حرکت آنها صحبت می شود، سپس به کمک نرم افزار Working Model مکانیزم حرکت آنها شبیه سازی گردیده و نتایج بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.


جزوات دست نویست پارسه - مخصوص ارشد

مکانیک سیالات

دانلود از سایت 4shared

click here

انتقال حرارت

دانلود از سایت 4shared

click here

ترمودینامیک

آپلود شده در سایت 4shared

click here

کنترل

آپلود شده در سایت 4shared

click here

جرم و عملیات واحد

آپلود شده در سایت 4shared

click here

دانلود جزوه مکانیک سیالات استریتر

Fluid Mechanics دانلود جزوه مکانیک سیالات استریتر

دانش فناوری مکانیک سیالات با درک و مفاهیم ویژگی های سیال و همچنین بکارگیری قوانین اساسی مکانیک و ترمودینامیک و انجام آزمایشهای دقیق بسیار گسترش یافته است .ویژگی چسبندگی و چگالی در جریان داخل کانالهای باز و بسته و جریان در پیرامون اجسام شناور در سیال نقش عمده ای در مکانیک سیالات دارد .


دانلود   دانلود مستقیم : جزوه مکانیک سیالات استریتر


tag  حجم فایل : 1.9 مگابایت

دانلود کتاب سیستم های دینامیکی

Dynamical Systems1 دانلود کتاب سیستم های دینامیکی

کتاب سیستم های دینامیکی مروری بر تحولات اخیر در سیستم های دینامیکی غیر خطی، ارتعاشات و کنترل را فراهم می کند. این کتاب با تمرکز بر روی پیشرفت های اخیر در هر سه حوزه، با تاکید خاص بر تحلیل های اخیر، پژوهش های عددی و آزمایشی و  نتایج آن است.


دانلود   دانلود مستقیم : کتاب سیستم های دینامیکی


tag  حجم فایل : 15 مگابایت

کتاب سیستم های کاربردی هیدرولیک

hidraulik1 دانلود کتاب سیستم های کاربردی هیدرولیک

کتاب سیستم های کاربردی هیدرولیک Practical Hydraulic Systems برای مهندسین و تکنسین های جهت آشنایی با عملکرد و عیب یابی سیستم های هیدرولیکی می باشد، این کتاب دانش شما را در مفاهیم پایه ای افزایش داده، و شما را قدم به قدم در حل برنامه های تعمیر و نگهداری یاری می کند.



دانلود   دانلود مستقیم : کتاب سیستم های کاربردی هیدرولیک


tag  حجم فایل : 14 مگابایت

مطالبی با تولید به روش ریخته گری دایکاست

مطالبی با تولید به روش ریخته گری دایکاست

ریخته گری دایکاست یکی از اقتصادی ترین روشهای تولید در صنعت ریخته گری است به همین دلیل است که تولید قطعات دایکاست در اکثر کشورها سال به سال فزونی یافته است. در حال حاضر برای نمونه، سهم این نوع تولید در جمهوری فدرال آلمان بیش از نصف کل تولیدات ریخته گری فلزات غیر آهنی می باشد. این جهش قابل ملاحظه است. که ریخته گری دایکاست در رقابت با سایر روشهای ریخته گری و شکل دادن کسب کرده است، مدیون سرعت تولید، اقتصادی بودن و طیف کاربردی وسیع آن می باشد. کشورمان، ایران، نیز از این عرصه به دور نبوده است و مضافا این که پروسه ریخته‌گری یک پروسه با مصرف انرژی بالایی بوده و تولید قطعات ریخته گری از جمله قطعاتی است که تولید آن در ایران قابل رقابت با سایر کشورهای دیگر است. به همین دلیل رشد و توسعه و آموزش صحیح این شاخه صنعت بی دلیل به نظر نمی رسد.

دایکاست

۱ – مقدمه :ریخته گری دایکاست عبارتست از یک روش ریخته گری که در آن فلز مایع از طریق وارد شدن در داخل حفره قالب فلزی که به نام Die نامیده می شود، تولید گردد. حال اگر در این روش مذاب تنها از طریق سنگینی وزن خودش جریان یابد روش را دایکاست ثقلی و چنانچه مذاب تحت تاثیر یک فشار نسبتا بالا به داخل قالبهای دائم وارد شود روش را دایکاست تحت فشار (دایکاست) نامند.ریخته گری ثقلی اساس و زیر بنای ریخته گری تحت فشار است و قالب ریژه زیربنای قالبهای دایکاست تحت فشار است به همین دلیل در این جزوه سعی شده است که به اصول طراحی قالبهای ریژه بطور کاملتری پرداخته شود.

۱– ۱ -  مزایای ریخته گری دایکاست:

۱ – امکان تولید قطعات پیچیده وجود دارد.

۲ – قابلیت تولید قطعاتی با دیواره نازک به دلیل سرعت بالای پر شدن قالب وجود دارد.

۳ – نرخ تولید به خصوص در قالبهای چند حفره ای بسیار بالاست.

۴ – قطعات تولیدی پرداخت سطحی خوب داشته نیازکمی به عملیات ماشین کاری بعدی دارند.

۵ – در صورت طراحی مناسب قالب، طول عمر قالب بسیار بالاست.

۶ – قابلیت تولید مقاطع ظریف در طولهای بلند وجود دارد.

۷ – اغلب قطعات با کمترین پرداخت آماده آب فلز کاری هستند.

۸ – به دلیل انتقال حرارت بدنه قالب و انجماد سریع مذاب، قطعات ریزدانه بوده و دارای استحکام بالایی هستند.

۹ – صرفه جویی در متریال قطعه به دلیل بالا بودن استحکام که کاهش ضخامت مورد نیاز را در پی داشته و همچنین عدم نیاز به ماشین کاری زیاد.

۱۰ – دایکاست کوتاهترین راه تولید یک محصول فلزی است.

۱۱ – در صورت در نظر نگرفتن هزینه اولیه، قطعات تولیدی دایکاست، بسیار ارزان قیمت و اقتصادی اند.
۲ – ۱ – محدودیت های ریخته گری دایکاست:

۱ –وزن قطعات تولیدی محدوداست بندرت قطعاتی باوزن پیش از۲۵ کیلوگرم تولیدمیگردد.

۲ – هزینه قالب و لوازم جانبی بالا بوده و تنها برای تولید انبوه اقتصادی است.

۳ – ریخته گری فلزاتی با دمای ذوب بالا بسیار مشکل است.

۴ – بر اساس میزان پیچیدگی قطعه و سیستم تغذیه قالب، طراحی قالبی که از تولید مک و حباب هوا و نارسی مذاب در قطعه جلوگیری به عمل آورد. مشکل است.
۳ – ۱ – اقتصاد تولید :

به فرض آن که تمامی مسائل فنی و مهندسی حل شود موضوع اقتصادی بودن تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی تولید در این روش اقتصادی خواهد بود که تعداد انبوهی از قطعه تولید شود. و برای تولید پایین و کم این روش بصرفه نمی باشد. بیشترین هزینه تولید مربوط به هزینه بالا برای تجهیزات دقیق و قالبهای گران قیمت است. بطور خلاصه  می توان گفت که سطح تولید اقتصادی را پارامترهای ذیل تعیین می نماید.

الف) خواص مکانیکی مورد نیاز برای قطعه

ب) دقت ابعادی بالای قطعه

ج) وزن قطعه و درجه پیچیدگی آن

د) بهتر بودن شکل ظاهری قطعه از نظر کاربرد دکورایتو

ه) تیراژ تولید

و) میزان عملیات پس از ریخته گری تا رسیدن به قطعه نهایی

با آرزوی موفقیت