وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام
وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

دانلود جزوه آموزشی درس تــوربــو مــاشــیــن

جزوه آموزشی درس

تــوربــو مــاشــیــن  

کمپرسور محوری

گردآوری شده از کلاس های درس جناب آقای دکتر کورش امیر اصلانی تبریز در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران

گردآوری و تنظیم :

فـــرشـــاد ســـرایـــی

http://www.petropalamehvar.com/books_fa.html

معرفی نرم افزار Autodesk Inventor Professional

کمپانی Autodesk در سال 2009 نگارش 13 این نرم افزار را عرضه کرد. توانایی این نرم افزار باعث شد که در سال 2006-2007 پرفروشترین نرم افزار مدلینگ در جهان نام بگیرد و از نرم افزارهای معروف دیگر در این زمینه پیشی گیرد. از ورود این نرم افزار در ایران چند سالی میگذرد و علیرغم تاکید کمپانی سازنده این نرم افزار برای استفاده از آن ، متاسفانه بطور بایسته مورد استقبال قرار نگرفت و تقریبا ناشناخته مانده بود تا اینکه در سال 2006 ؛ این نرم افزار همراه با دیگر محصول معروف کمپانی Autodesk یعنی AutoCAD و Mechanical desktop به بازار عرضه شد و از آن تاریخ به بعد Inventor , کم کم جای خود را در میان کاربران این رشته باز کرد. خصوصاً سازگاری کامل این نرم افزار با CAD یکی از علل موفقیت آن بود. چرا که برای شرکت هایی که نقشه های قدیمی خود را با AutoCAD کار کرده بودند عامل سازگاری کامل نرم افزارهای مدلینگ جدید بسیار مهم بود. همچنین پشتیبانی این نرم افزار از نقشه های مدل شده توسط Mechanical desktop یکی دیگر از عوامل موفقیت آن است. در ادامه سعی شده است تا با معرفی توانایی های این نرم افزار و کاربرد آن در صنعت امروز، گامی برای معرفی بهتر این نرم افزار صورت بگیرد.


-معرفی قسمت های Autodesk Inventor Professional
1- قسمتPart Modeling :
این محیط برای مدلینگ قطعات- که اولین گام در کار مکانیک به شمار میرود – می باشد. دستورات این محیط بسیار کامل و در عین حال ساده طراحی شده است. به جرات میتوان گفت که کاملترین محیط مدلینگ را در مقایسه با دیگر نرم افزارهای این رشته دارد. کارهای پیچیده ای مانند تعریف صفحات کاری خاص ، به سادگی قابل اجراست. همچنین خاصیت Uptodate کردن در این محیط بسیار قوی و کارا میباشد. خواصی مانند 3D grip که به کاربر اجازه تغییر اندازه های مدل را ، با Drag کردن میدهد و یا دستور 3d sketch که با آن میتوان به راحتی در فضای آزاد صفحه Sketch های 3 بعدی ایجاد کرد از مزیتهای آن میباشد.
2- قسمت Assembly:
در این محیط کاربر میتواند براحتی قطعات مدل شده را با دستورات کاربردی خاص این نرم افزار اسمبل کند. از دستورا ت ویزه این محیط نیز میتوان به پارامتریک کردن مدل و اسمبل جهت ایجاد قطعات مشتق شده از یک مدل و دستوراتی مانند Motion و Transitional برای تعریف رفتار قطعات نسبت به هم نام برد. همچنین در این محیط میتوان از محیط های piping ، welding ، inventor studio ، ,Frame Generation stress Analysis ، Dynamic Simulation و Cable & Harness و ..نام برد که در ادامه بصورت کاملتری مورد ارزیابی قرار میگیرد. در این محیط دسترسی کاربر به کتابخانه استاندارد نرم افزار، امکان پذیر میباشد. این کتابخانه شامل حدود یک میلیون قطعه استاندارد میباشد که در مقایسه با دیگر نرم افزارها بی نظیر میباشد. در طول کار با نرم افزار شما توانایی طراحی انواع قطعات بصورت استاندارد را دارید.
3- قسمت Sheet metal:
این محیط جهت طراحی ورقکاری و گرفتن خروجی صفحه گسترده و محاسبات مربوط به آن میباشد. داشتن محیط پانچ و دستورات متنوع جهت ورقکاری باعث شده تا هرنوع ورقکاری را به راحتی مدل و تحلیل کرد.
4- قسمت Presentation:
این محیط جهت متحرک سازی نماهای انفجاری و قطعات اسمبل شده میباشد که در قطعات پیچیده میتواند دید بسیار خوبی از قطعه به سازندگان آن بدهد . خروجی فرمتهای گوناگون تصویری از حرکت قطعات نیز از قابلیتهای این قسمت است.
5- قسمت Drawing :

در این قسمت میتوان از قطعات مدل شده نماگیری کرد. سادگی و در عین حال توانایی بالای این محیط باعث شده تا هر نمای دلخواه و برشهای گوناگون از قطعات براحتی قابل تهیه باشد. خاصیت ایجاد block همانند نرم افزار cad و همچنین گرفتن خروجیDWG از نماهای ایجاد شده باعث میشود تا این نماها را در هر کجا با نرم افزار Auto cad باز کرد. این خاصیت بویژه برای شرکتهایی که طرف حساب کار آنها با نرم افزار Autocad کار میکنند یا دستگاههای ماشینکاری که با فرمت dwg سازگاری دارد بسیار مهم است.

[تصویر: 05inventor9.jpg]

.........................

دانلود جزوه آموزشی درس کنترل اتوماتیک / استاد جناب آقای دکتر

جزوه آموزشی درس

کـنـتـرل اتـومـاتـیـک

گردآوری شده از کلاس های درس جناب آقای دکتر ذوقی در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران

گردآوری و تنظیم :

فـــرشـــاد ســـرایـــی

دستیار تهیه :

نــیــره رضــائــی

جهت دانلود رایگان این جزوه از وب سایت شرکت مهندسی پتروپالامحور بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

http://www.petropalamehvar.com/books_fa.html

دانلود جزوه ی فارسی آموزش powermill

نرم افزار powermill یک نرم افزار قدرتمند در زمینه گرفتن کد های ماشین کاری cnc , nc می باشد و بسیاری از مهندسان در صدد یادگیری این نرم افزار هستند سایت مهندسی دانلود آموزش کاربردی این نرم افزار را در اختیار شما قرار داده است

کتاب powermill

 

دانلود کتاب فارسی آموزش ansys

ansys یک نرم‌افزار قدرتمند و شبیه ساز می‌باشد که‌ قدرت توانایی یک طراحی معتبر و استاندارد‌ را به ‌طراحان‌ و مهندسین‌ می‌دهد تا ایده‌ هایشان‌ را بر روی‌ صفحه کامپیوترهایشان‌ پیاده ‌کنند.آموزش این نرم افزار توسط افراد زیادی نوشته شده است که این کتاب نوشته حمیدرضا جاهد مطلق است در سایت قرار گرفت.

کتاب نرم افزار ansys

  

  • دانلود مستقیم
  • دانلود غیر مستقیم
  • زبان : فارسی
  • حجم : ۲۶mb
  • رمز فایل : www.mohandesidl.ir
  • منبع : مهندسی دانلود
  • دانلود فیلم ابزارهای داخل تراشی ماشین تراش

    این فیلم که آماده شده ابزار داخل تراشی از قبیل شیار زنی ,پیچ زنی , پخ زنی و … نشان میده و ابزار ها ساخت شرکت Paul HORN آلمان می باشد

    ابزار ماشین تراش

     

    به این میگن طراحی!!!!

    ARC) Aerial Rescue Chopper به عنوان هلیکوپتر چند منظوره برای انجام عملیات نجات می باشد. این هلیکوپتر قادر به حرکت در مکان های ناهموار ، در هر دو بخش خشکی و دریا می باشد. این هلیکوپتر داری فن های پروانه منحصر به فرد و سیستم هوای توربو می باشد.

    Aerial Rescue Chopper Concept created by Leong Huang Zi:
    The ARC serves as their multi-purpose chopper for rescue operations. Able to navigate rough terrain, this helicopter is meant for surveillance and scouting in both land and sea divisions. Featuring a unique duo fan propeller and air turbo system