وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام
وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

صدا خفه کن فیبر شیشه ای

مهندسان در حال آزمایش طرحی جدید با استفاده از صدا خفه کن فیبر شیشه ای هستند .
این طراحی جدید در اتومبیل ها علاوه برکاهش سر و صدا  نسبت به صدا خفه کن معمولی ، سبک تر ، کمتر مستعد به خوردگی ، و کمک کارمفیدتر موتور دانست.
احمد سلامت، استاد مهندسی مکانیک و رئیس جریان ، موتور ، صداشناسی و آزمایشگاههای تحقیقاتی در مرکز ایالتی اوهایو برای پژوهش در صنعت خودرو و حمل و نقل هوشمند ، یک مرور کلی از کار های اخیرخود را در19نوامبر در جامعه مهندسان مکانیک آمریکایی در واشنگتن دی سی ارائه داد .
بیش از یک دهه ، سلامت و همکاران او برای بهبود سیستم اگزوز خودرو، کامپیوتری را مبتنی بر ابزار و وسایل مخصوص خود توسعه داده اند، وی گفت  ، صدا و گازهای خروجی از اگزوزبدون مسدود کردن جریان گازهای خروجی از موتورقابل کنترل است.
اونس کرنینگ اخیرا سلامت را دعوت کرده برای آزمایش و طراحی مجدد سیستم صدا خفه کن اروپایی که شامل الیاف شیشه ای است وظیفه او کاهش پیچیدگی طراحی ، کاهش وزن سیستم ، و بهبود عملکرد موتور است-- در حالی که در عین حال بایدسطح کلی اگزوز راحفظ و یا حتی بهبود بخشد .
اگزوزهای پر از الیاف در اروپا و ژاپن برای اتومبیل های سال  مورد استفاده قرار گرفته اند نه جاهای دیگر ، سلامت گفت : خیلی جاهای دیگردر شمال امریکا ، بیشتر اگزوزها برای کاهش جریان هوا یا تغییر مسیر آن  با استفاده از اتاق های فلزی و خفه کن ها کارمی کنند.
اما چیزی که باعث محدود کردن وکاهش فشار وجریان گازهای خروجی از اگزوز می شود اتاق و خفه کن است. که برخی از کار هدر رفته موتورها به جای اینکه ماشین را به جلو حرکت دهد گازهای سوخته را به سیستم اگزوز حرکت می دهد. با طراحی داخلی ساده تر ، یک  خفه کن پر از فیبر می تواند باعث کاهش فشارو عملکرد موثر تر موتور شود.
از لحاظ تاریخی ، هر چند ، آمریکای شمالی صنعت اتومبیل است امادر مورد استفاده از پرکن در اگزوزتردید دارد ،  سلامت گفت. در طرح های اولیه اروپایی از پشم بازالت استفاده شده وبه صورت مسیر کوچک بسته بندی می شده این الیاف های کوچک شکسته می شوند و به صورت پف از اگزوز بیرون می ایند.
سلامت افزود: که فیبر شیشه ای می تواند دمای بالای تولید شده در سیستم های اگزوز مدرن را تحمل کند، و به طور بالقوه عایق بندی خوبی برای  خودرو از گرما باشد.
از آنجا که خودروسازان از قبیل ولوو در حال استفاده از فیبر شیشه ای در اگزوزهای فروخته شده در اروپا هستند، سلامت فرصتی داشته تا طرح را آزمایش کند.
در آزمایشات ، سلامت و همکاران او متوجه شدند که فیبر سر و صدای موتوررا به طور  قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به عنوان مثال ، در اواسط محدوده فرکانس 1500 هرتز ،در طراحی جدید سر و صدا تا 40 دسی بل کاهش می یابد. آنها به طور قابل توجهی نسبت به صدا خفه کن های رتبه نمونه در 30 دسی بل یا پایین تر، بالاتر است.
مهندسین ایالتی اوهایو یک ابزار کامپیوتری تولید کرده اندکه  می تواند در بهینه سازی خفه کن های پر از فیبر برای مدلهای  مختلف ماشین ها استفاده شود.

عمده سازنده گان قطعات امادگی خود را برای  استفاده از الیاف در  سیستم  خودرواعلام کرده اند ، که در آن ، سلامت اشاره کرد ، خودروسازان یک فرصت بزرگ برای ارام کردن سر و صدای موتور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد