وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام
وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

ابداع موتورهای چرخشی کوچک بر اساس موج شوک

 

 

نوربرت مولر از دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید موتورهایی که با استفاده از امواج شوک  هوا و سوخت را فشرده می‌کنند؛ بازدهی خودروهای هیبریدی را افزایش می‌دهند. وی نسخه‌ی اولیه‌ی چنین موتوری را تولید کرده است و در جلسه‌ای که آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی وزارت انرژی آمریکا برگزار کرده بود آن را معرفی نمود. 

در مرکز این موتور یک روتور وجود دارد که تعدادی کانال بر روی آن تعبیه شده است. با چرخش روتور، کانالها امکان ورود مخلوط سوخت و هوا را از طریق ورودی مرکزی فراهم می‌سازند. مخلوط هوا و سوخت از خروجی‌های که در قسمت بیرونی موتور است خارج می‌شوند اما پس از ورود کانالها به سمت خروجی نیستند.
افزایش فشار ناگهانی موجب ایجاد شوکی می‌شود که مخلوط سوخت-هوا را فشرده می‌کند و پیش از اینکه موج به ورودیهای مرکزی برسد با چرخش روتور این ورودیها بسته می‌شوند.
در این زمان مخلوط سوخت-هوا محترق می‌شود و روتور نیز روبه روی خروجی قرار می‌گیرد و گاز داغ خارج می‌شود.  گاز داغ خروجی پره‌هایی را به حرکت در می‌آورد که موجب ادامه‌ی حرکت روتور و تولید الکتریسیته می‌شود.
این طراحی بسیاری از اجزای موتورهای رایج نظیر پیستون، سوپاپها و بادامکها را ندارد که این مساله موجب سبکتر و کوچکتر شدن این موتورها نسبت به موتورهای رایج می‌شود به طوری که خودرویی با این موتور 2220 درصد سبکتر خواهد بود. همچنین با حذف اتلافهای ناشی از اجزای مکانیکی در نهایت خودرویی با مصرف سوخت بهینه خواهیم داشت.
مولر می‌گوید این موتور می‌تواند برای کار با انواع مختلف سوخت نظیر هیدروژن تغییر یابد. وی با ساخت یک نمونه‌ی اولیه امدوار است تا پایان امسال یک نسخه‌ی 25 کیلو واتی را آماده سازد.
روئی چن که در دانشگاه لاخ‌برو در انگلستان در زمینه سیستم‌های احتراقی فعالیت می‌کند می‌گوید: "این طراحی می‌تواند به طور واضحی وزن سیستم توان خودرو را کاهش دهد و از دید سوخت، این طراحی بسیار انعطاف‌پذیرتر از موتورهای پیستونی رایج است"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد