ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
در یک طراحی به این عوامل نیاز داریم :
اطلاعات : افزایش آن باعث بهتر شدن کار می شود.
دانش فنی: معلوماتی که شخص دارد و نتیجه ی تجارب است.
خلاقیت : برخواسته از ذوق و سلیقه
نظام ارزیابی : اولین گروه : خود گروه طراحی است که با تخمین می تواند طراحی خود را ارزیابی کند.
دومین گروه : سازمانها و ارگانهی بین المللی هستند که نظاطرت و ارزیابی می کنند.
سومین گروه: مشتری و مردم هستند که در نهایت عملکرد سازننده را ارزیابی می کنند.
برای طراحی یک محصول از سایر علوم مثل روانشناسی ، جغرافیا و... می توان استفاده کرد.
برای یک منطقه جغرافیایی خاص طراحی بستگی به شرایط اب و هوا و فرهنگ ان منطقه دارد.
خیلی از محصولات با اینکه جنبه ی استفاده عمومی دارند ، ولی قشری خاص از جامعه مثل مردان یا زنان به سمت آن کشیده می شوند ، یا حتی طیفی از مردان جوان به سمت آن کشیده می شوند که تماما به روانشناسی طراحی محصول دارد. مدلهای اسپرت خودرو برای جوانان یا رنگهایی شاد برای بانوان از نمونه های بارز آن هستند.
هیچ طرحی با یک تفکر بسته موفق نمی شود. و باید از تجارب سایر محصولات استفاده کرد*.
فاکتورهای طراحی:
1-مقاومت
2-قابلیت اطمینان
3-خواص حراراتی
4-خوردگی
5-سایش
6-سایش
7-اصطکاک
8-فرایند ساخت
9-کارایی
10-هزینه
11-وزن
12-عمر ودوام
13-صدا
14سبک وشیوه
15-انعطاف پذیری
16-شکل
17-اندازه
18-کنترل
19-سختی
20-پرداخت سطح
21-روانشناسی
22-تامین ونگهداری
23-حجم
24-تعهد و مسولیت
25-....