وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک کتاب،مقالات،نرم افزار،آموزش نرم افزار،حلال،جزوات،فیلم،کاتالوگ،پروژه،مجلات،سایت،اخبار،استاندارد،هندبوک، مهندسی مکانیک ،مهندسی مکانیک،کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک،دکترا مهندسی مکانیک،مهندسی مکانیک، تلگرام ، تلگرام

چرخه دیزل

رودولف دیزل جهت افزایش بازده نسبت به موتور هایی که بر اساس چرخه ی اتو کار می کردند چرخه ای  پیشنهاد کرد که به چرخه ی دیزل معروف است و موتوری که بر اساس این چرخه کار می کند را موتور دیزل گویند.

 

        از تفاوتهای مهم موتور دیزل با موتور بنزینی اتو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور بنزینی مخلوط بنزین و هوا را به مکش می کند انرا فشرده می کند و سپس مخلوط متراکم شده در اثر یک جرقه اشتعال می یابد اما موتور دیزل تنها هوا را مکش می کند آنرا فشرده می کند و آنگاه سوخت را به هوای متراکم شده تزریق می کند.دمای حاصل از هوای متراکم شده سبب اشتعال می شود.
  • موتور دیزل نسبت تراکم بیشتری در مقایسه با موتور بنزینی  دارد.نسبت تراکم در موتور بنزینی از ۸ الی ۱۲ می باشد در حالی که این نسبت برای موتور دیزل از ۱۴ الی ۲۵ میتواند باشد.تراکم بیشتر منجر به افزایش بازدهی می گردد.
  • در موتور دیزل سوخت مستقیما به داخل سیلندر تزریق می گردد در حالی که در موتور بنزینی  عمل ترکیب سوخت و هوا را مدتی قبل از اینکه مخلوط وارد سیلندر شود انجام می شود و سس مخلوط وارد سیلندر می شود.

 میتوانید با مشاهده ی تصویر زیر به مقایسه ی دو موتور مذکور بردازید:

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد