ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
گیربکس بوررگ وارنر
شماتیک و مسیر قدرت در گیربکس بورگ وارنر
در گیربکس اتوماتیک پیکان کلاچ های زیر وجود دارد:
· کلاچ روتوری جلو و عقب
· سه عدد کلاچ ثابت کننده
· کلاچ یکطرفه که روی رینگی مجموعه سوم قرار دارد
ZS1=36 ZS2=26 ZS3=30
ZC1=96 ZC2=100 ZC3=90
ZR1=60 ZR2=74 ZR3=60
وضعیت کلاچها در دنده های مختلف
نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده یک:
نسبت انتقال دور= 30/90=0.333 0.333:1
نسبت انتقال گشتاور =90/30=3 3:1
نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده دو:
NC1=0 ثابت
تعداد دور ورودی=1=n(R2)
=Xدور خروجی =n(R1)=n(C2)
n(s1)=n(s2)
(ZR1+ZS1)NC1=ZS1.NS1+ZR1.NR1
36N(S1)+60X=0
(ZR2+ZS2)NC2=ZS2.NS2+ZR2.NR2
100X=26 N(S1)+74
n(s1)=n(s2)=-0.86
=X= 0.516 1:0.516 نسبت انتقال دور
نسبت انتقال گشتاور=1/0.516 1.93:1
نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده سه:
نسبت انتقال دور=74/100 1:0.74
نسبت انتقال گشتاور =1.35:1
نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده چهار:
=نسبت انتقال دور 1:1
نسبت انتقال گشتاور=1:1
نسبت انتقال دور و نسبت انتقال گشتاور در دنده عقب:
NS3=NR2
NC3=NC2=X =دور خروجی
NS2=1= دور ورودی
گیربکس اتوماتیک بورگ وارنر
نمای برش داده شده ی گیربکس اتوماتیک بورگ وارنر
گیربکس اتوماتیک بورگ وارنر