ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1200x600 and weights 146KB. |
تامین هوای ورودی توربین یکی از مهمترین بخشهای یک واحد نیروگاهی بوده که علاوه بر تصفیه و تنظیم دما و هدایت هوای محیط بیرون به سمت توربین، وظیفه کاهش صدای تولید شده توسط توربین را نیزه به عهده دارد. در مجموعه سیستم ورودی هوا، بخشهای مختلفی از جمله واحد تصفیه هوا، *****ها، سایلنسرها، اتصالات انبساطی، دمپرها، سیستم های یخ زدایی، تمیز کننده *****ها و داکت های رابط وجود دارند.
به دلیل حساسیتی که این بخش از نظر ارتباط مستقیم با توربین دارا می باشد، استانداردهای مختلفی بر کیفیت ساخت این مجموعه اعمال میگردد.
محفظه فراگیر در یک واحد نیروگاهی از طرفی وظیفه محافظت بخشهای دیگر از خطر آتش سوزی احتمالی و از طرف دیگر وظیفه کاهش صدای تولید شده توسط توربین، ژنراتور محفظه احتراق و یا اسکید های گاز را دارد.
این محفظه از مجموعه پانلهای عایق صوت، حرارت که بر روی سازه های فولادی نصی میگردد تشکیل شده که به طور کامل در اطراف توربین قرار گرفته و تشکیل یک اتاقک را میدهند. در این مجموعه سیستمهای اطفاء حریق و تهویه هوای داخلی Enclosure، که به منظور ثابت نگه داشتن هوای اطراف توربین استفاده شده است. شایان ذکر است که پانلهای بکار رفته در محفظه فراگیر از مواد مقاوم به حرارت و غیر قابل اشتعال بوده که قابلیت مقاومت در برابر آتش سوزی تا بیش از یک ساعت را دارا میباشد.
این نوع محفظه ها در دو نوع In Door و Out Door میباشد که بسته به نوع کاربرد، استانداردهای خاص بر هر کدام حاکم میباشد.
![]() | This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 803x661 and weights 197KB. |
انتقال گازهای داغ تولید شده توسط توربین به محیط بیرون در این بخش صورت میگیرد. همچنین به منظور کاهش سطح صدای تولید شده در اثر سرعت گاز خروجی از سایلنسرهایی در مسیر خروج گاز استفاده میشود، مواد بکار رفته در سیستم خروجی هوا اعم از فولادها و عایق های صوتی -حرارتی با توجه به تماس مستقیم با گازهای داغ همگی مقاوم به حرارت میباشند.
لازم به ذکر است در واحدهای سیکل ترکیبی با باز شدن مسیر گاز داغ به بویلر از این گاز به عنوان انرژی به منظور راه اندازی واحد بخار استفاده میگردد.